Corrections

Fundamental to The Daily Tar Heel’s mission of provoking thought and inspiring action is accuracy. Failure to report accurately undermines the publication’s credibility in the eyes of our readers and peers. As a general rule, the DTH does not run any piece of information that we are not 100 percent sure is correct. That being said, mistakes are inevitable. Reporters and editors must be responsive and forthright in dealing with accuracy issues. The news organization serves as a historical record and any blemishes must be corrected.

Read The Daily Tar Heel’s correction’s policy and our policy on archive manipulations. All corrections are published online and in the paper. Corrections in print run on page two.

View corrections from the fall semester of 2011 to the present.

Submit a correction



September 6, 2012
Wednesday’s article, “Shifting landscapes of Beijing on display,” misattributed a quote. The quote, “This dramatic change has caused and been caused by a personal shift — the migration from rural to urban, the needs and expectations of new residents, and the loss of home for the prospect of new, modern and efficient,” should have been attributed to Laura Griest, who said it in an email.

October 23, 2012
The table accompanying Wednesday’s front page story, “Kupec returns travel funds,” said Kupec’s travel records indicated he spent $2,676,62 in South Bend, Ind., and $1,359.16 in New York. Those figures should be reversed — he spent $1,359.16 in South Bend, Ind., and $2,676.62 in New York.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

August 29, 2012
Due to a reporting error, Wednesday’s story, “Funding yields a higher profile” said money for research comes from federal funding. It comes from external funding, including federal funding.

August 28, 2012
Due to a reporting error, Tuesday’s story, “Debate continues on planned county light rail,” said light rail options in the Durham-Chapel Hill-Carrboro Metropolitan Planning Organization’s 2040 transit plan, discussed at a Monday night meeting, rely on a half-cent transit tax increase that Orange County residents could vote to approve in November. The plan actually projects the region’s growth and options for future transit plans. The half-cent sales tax would fund expanded bus services and capital projects described in the Orange County Transit Plan, which the Orange County Board of Commissioners adopted earlier this year. The plan also details the creation of a 17-mile light rail connecting Durham and Orange Counties. The article also says the MPO plan calls for a 520-mile rail line stretching through the Triangle. The plan actually describes 520 miles of light rail service.

Due to a reporting error, Wednesday’s story, “Funding yields a higher profile” said money for research comes from federal funding. It comes from external funding, including federal funding.

Due to a reporting error, Monday’s story, “County to open small business space,” said half the money from Orange County’s quarter-cent sales tax increase, which would total $40,000, would go toward the business incubator. Half of the money from the quarter-cent sales tax, which could total $1.25 million, will go toward economic development. The county will give Chapel Hill $40,000 annually from that economic development fund for the business incubator. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

August 27, 2012
Due to a reporting error, Tuesday’s story, “Debate continues on planned county light rail,” said light rail options in the Durham-Chapel Hill-Carrboro Metropolitan Planning Organization’s 2040 transit plan, discussed at a Monday night meeting, rely on a half-cent transit tax increase that Orange County residents could vote to approve in November. The plan actually projects the region’s growth and options for future transit plans. The half-cent sales tax would fund expanded bus services and capital projects described in the Orange County Transit Plan, which the Orange County Board of Commissioners adopted earlier this year. The plan also details the creation of a 17-mile light rail connecting Durham and Orange Counties. The article also says the MPO plan calls for a 520-mile rail line stretching through the Triangle. The plan actually describes 520 miles of light rail service.
June 9, 2011

Due to a reporting error, the story “Chapel Hill police gain new Hungarian ‘green’ dog” incorrectly states the name of a dog that has not received previous police training. They are called ‘green’ dogs. The Daily Tar Heel apologies for any confusion.

April 14, 2011

Due to a reporting error, the story “Durham hosts Full Frame festival” incorrectly states the number of films that are to be screened at the festival. There are 100 films screened, not 60.
In the same story, it is stated that Full Frame raised nearly $2 million last year. That money is raised for the local economy and not for profit. The Daily Tar Heel apologies for any confusion.

April 13, 2011

Due to a reporting error, “Former Duke College Republicans still seek resolution” incorrectly stated charges against Cliff Satell. He was originally charged with felony second and third degree sexual exploitation of a minor, but pleaded guilty to misdemeanors. The story also misstated John Eick’s former title with the N.C. Federation of College Republicans as co-chairman. He was chairman. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

April 6, 2011

Due to a reporting error, Tuesday’s page 3 story “Child center to close in 2013” incorrectly stated the sliding fee schedule. It currently ranges from $1,000 to $1,520 per month, not per year.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 28 2011

Due to a reporting error, Friday’s front page story “Grad students want thesis rights” incorrectly stated that Nancy Schoonmaker, a recent Ph.D. graduate of UNC’s history department, organized a conference to discuss her objections to the graduate school’s dissertation policy. A conference was planned by one of the presses considering publishing Schoonmaker’s work to discuss the ramifications of mandatory open access.

The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 24, 2011

Due to a reporting error, the story “Carrboro residents speak out on proposed library site” misquoted Carrboro Town Manager Steve Stewart as saying the town doesn’t have money set aside for a detailed traffic impact analysis for a proposed freestanding Carrboro branch library.

The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 22, 2011

Due to a reporting error, the story “Centers, institutes face cuts to preserve academics,” incorrectly characterized the nature of the cuts. Bain and Co. looked to centers and institutes as one of 10 major areas examined by the study.
The centers and institutes were addressed by one of several Carolina Counts teams assigned last year to address the 10 areas Bain listed. The Carolina Counts program is focused on making the University more efficient and is not directly assigned to responding to state budget cuts.
The $2 million in cuts was directed solely to the 18 units overseen by Carol Tresolini, associate provost for academic initiatives. Not all centers and institutes underwent that cut. The cuts came as part of state budget cuts.
The pullout accompanying the story incorrectly stated the number of centers that took the 7.5 percent cut. There are 18.
The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

March 21, 2011

Due to a reporting error, the story “Innovation funds trickle in” incorrectly stated the span of time in which the Innovate@Carolina program hopes to reach its fundraising goal. The goal is to raise $125 million by June 30, 2013. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 18, 2011

Due to a reporting error, Thursday’s story “Park51 Imam: ‘Islam is not America’s enemy‘” incorrectly stated the year in which former U.S. Rep. Tom Tancredo was ushered away after protests became violent. The incident occurred in 2009. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 14, 2011

Due to a reporting error, Monday’s story “Carrboro hires new economic and community development director” incorrectly stated Annette Stone’s current job. She serves as New Bern city planner. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 3, 2011

Due to a reporting error, the story “Faculty considers new system for tickets” incorrectly stated action taken by the committee about UNC’s participation in the Capital One Cup. Members voiced opposition to the competition but did not hold a formal vote.

Due to a reporting error, the story “Board of Aldermen in favor of restricted access to Jordan Lake water” incorrectly stated Joal Hall Broun’s position with the Orange Water and Sewer Authority. She served on the board for six years.

The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

March 2, 2011

Due to an editing error, Monday’s story “Two more break-ins reported” incorrectly stated the phone number for the Orange County Rape Crisis Center. The number is 1-866-935-4783.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

February 24, 2011

Due to reporting errors, the story “Carrboro aldermen evaluate potential budget difficulties” incorrectly stated the effect a shift in responsibility for maintaining the road from state to town would have on Carrboro. It would affect funding from the Powell Bill. The story also misstated the operations budget for Community Home Trust. The budget for the upcoming fiscal year is just more than $650,000. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

February 23, 2011

The front page teaser for “Kind of Blue” incorrectly stated the day the performances begin. The first show is Thursday. The Daily Tar Heel apologizes.

February 17, 2011

Due to a reporting error, Wednesday’s page 1 story “SBP results face further delays” incorrectly stated Kevin Whitfield’s title. He is counsel for the defense in the Santoro v. Phillips case and is in the middle of a confirmation process for the student solicitor general position.

Due to an editing error, the photo accompanying Tuesday’s page 9 story “Struggling Wake Forest squad next for Tar Heels” misidentified Dexter Strickland. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

February 16, 2011

Due to a reporting error, the story “Big Star brings encore show” incorrectly stated a performer at the concert. It was a Big Star tribute band. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

February 15, 2011

Due to a reporting error, the story “Freshmen abstaining from alcohol, study finds” incorrectly stated the organizational status of Outside the Classroom. It’s not a nonprofit. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

February 9, 2011

Due to a reporting error, the story “School of the Arts may raise tuition” incorrectly spelled Matt Horvat’s name.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

February 4, 2011

Due to an editing error, the story “Performance group’s play explores sterility” incorrectly stated the time of today’s performance of “Sterilize.” The performance will be at 8 p.m. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 31, 2011

Due to a reporting error, the graphic accompanying the story “No frontrunner in SBP race” incorrectly stated the number of people on Facebook that showed support on Brooklyn Stephens’ public support site. There are 557 supporters, according to the Facebook page.

Due to an editing error, the box accompanying Friday’s front page story “Alum finds voice in performance” incorrectly stated some showtimes for the “Solo Takes On: 2” performances. There was no performance of “On Breathing in the Barrell” on Friday. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

February 8, 2011

Due to an editing error, the story “Evans retires after 40 years at University” incorrectly stated the location of the Carolina North property. It is on the Horace Williams property.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 26, 2011

Due to a reporting error, the story “Baker readies for his Next Step,” incorrectly stated that The Next Step Realty earns commission through its website. Brokers pay monthly or annual subscriptions to access the company’s network of leads. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 25, 2011

Due to an editing error, the headline on Monday’s page 3 brief “Police officer injured after attempt to arrest a fugitive” incorrectly states who was injured. The fugitive, Jerome Thompkins, was fatally shot. No one else was injured. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 24, 2011

Due to a reporting error, the story “Council nixes shelter rules” incorrectly stated the Town Council’s reaction to the shelter guidelines. The council received the guidelines and referred them to the town manager and attorney.

Due to an editing error, the calendar event “Piano concert,” incorrectly stated the date of the event. It occurred Friday.
The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

January 20, 2011

Due to a reporting error, the story “Library move meets concern” misquoted town council member Sally Greene. She said, “Nobody else puts their only library in a mall.”
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 13, 2011

Due to a reporting error, the story “UNC joins BlueCross in care” incorrectly stated that the partnership between UNC Hospitals and BlueCross BlueShield of North Carolina would bring 5,000 primary care beds. The partnership will bring 5,000 patients.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 12, 2011

Due to a reporting error, the story “Student code forces SBP campaigns into early secrecy” incorrectly stated the degree Val Tenyotkin received from UNC in 2009. He received his doctorate. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

January 11, 2011

Due to a reporting error, the story “University study finds men receptive to HPV vaccine” misstated the gender of Rene Lopez. He is male. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

November 17, 2010

Due to a source error, Wednesday’s page 3 story “Brandon Pendergraft jumps rope, carries on family heritage on Caldwell Street” incorrectly stated the graduation status of Brandon Pendergraft. According to the Office of the University Registrar, the only Brandon Pendergraft in the registrar’s system attended UNC from 1991 to 2004 and never graduated.

Due to a reporting error, the story “Faculty calling for new lecturer position” incorrectly stated Anne Whisnant’s title. She is the director of research, communications and programs in the Office of Faculty Governance.

Due to a reporting error, the story “Revised districting plan approved by congress” incorrectly stated the number of districts reserved for graduate students. Three districts are reserved. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

November 16, 2010

Due to reporting errors, the story “Faculty calling for new lecturer position” incorrectly stated Anne Whisnant’s title. She is the administrative assistant for the fixed-term faculty committee. The story also mistakenly said that research efforts were part of criteria for promoting fixed-term faculty members to a proposed “third tier.” The story also did not state clearly who first proposed the new job type. It was not proposed originally by the fixed-term faculty committee.

Due to an editing error, the story, “UNC men’s soccer team loses in ACC tournament final,” incorrectly stated UNC’s seeding in the ACC Tournament. UNC was seeded No. 1 in the tournament. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

November 12, 2010

Due to a reporting error, the story “Congress declares CAA autonomous organization” incorrectly stated that neither Finch nor Goforth were sworn into their positions. Finch was sworn in during an induction ceremony last spring. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Due to a reporting error, the story “Birth control could soon be free to insured women under new health care amendment” incorrectly stated how much those enrolled in system health insurance have to pay for birth control. Those enrolled pay a co-payment of $10 per 30-day supply. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

November 9, 2010

Due to reporting errors, the story “UNC’s Build a Block completes another house” incorrectly stated Lauren Blanchet’s title. She is the co-director of UNC Build a Block. The story also incorrectly implies the number of families who applied and were approved for Build a Block homes. Out of 33 people who applied for houses, 24 were UNC employees, and they will all receive houses in Phoenix Place. The story also misstated when and by what organization Marian Peppers’ house was built. Her house was built last year by the Kenan-Flagler Business School and is not one of the designated Build a Block houses. Additionally, Marian Peppers’ house was dedicated in a ceremony separate from Build a Block. No Build a Block houses yet have been dedicated.

November 5, 2010

Due to an error in, the editorial “Broken promises: University wrongly uses contour mining,” misspelled Stewart Boss’s name. He is also the co-chairman of the Sierra Student Coalition. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

October 29, 2010

Due to a reporting error, “Professor lends voice to health policy debate” incorrectly stated when Professor Thomas Ricketts began working at UNC. Ricketts began working at UNC in 1978, not 2001, after completing his masters degree. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Due to a reporting error, “UNC Student Congress raises mininum signature count for Student Body President” incorrectly stated that a bill passed in Student Congress increased campaign funding for student body president candidates from $250 to $300. This was not a provision of the bill. Should the bill be passed, candidates will receive $250. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

October 26, 2010

Due to a reporting error, the story “UNC gets a visit from Holocaust survivor,” incorrectly stated the date of Irving Roth’s liberation from Auschwitz. The liberation happened April 11, 1945. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

October 20, 2010

Clarification
The story “‘La Voz’ program provides translation services for Carrboro police” did not include a group working with La Voz Translation Services. Chapel Hill police are also working with the organization.

October 18, 2010

Due to an reporting error, the story “‘Global Music Jam’ takes on hunger” incorrectly listed Elizabeth Smith’s position with Nourish International. She is Nourish International’s Ventures Coordinator. The story also incorrectly described Nourish International’s mission. The student group does not directly address world hunger. Rather, it addresses issues of global poverty by promoting sustainable development projects. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Clarification

The story “California marijuana vote won’t influence N.C. laws” neglected to mention a co-sponsor for the Just Say Now rally. The event is being co-sponsored by the N.C. Cannabis Association.

October 15, 2010

Due to an editing error, the story, “Removal of Christian flag sparks controversy” incorrectly described the Christian flag. The flag is white with a red cross in a blue box in the top left corner.The Daily Tar Heel apologizes for the error.

October 14, 2010

Due to a reporting error,the story, “UNC events planned for breast cancer awareness” incorrectly described the Jessica Breland Comeback Kids Fund. It is a fund under the Medical Foundation of North Carolina and the UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center.

Due to a reporting error, the story “Series of meetings to address police goals,” misattributed multiple quotes to Lt. Kevin Gunter, spokesman for the Chapel Hill Police Department. Chris Blue, assistant police chief for administration, said the quotes.

Due to a reporting error, the story, “Rameses owner Rob Hogan dies” incorrectly stated the age of Rob Hogan. He was 54. The story also incorrectly stated the location of Hogan’s injury. He fell and injured his hip. The story also misstated Hogan’s job when he met his wife. He was a farmer and sold firewood. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

October 11, 2010

Due to a reporting error, the story, “UNC pharmacy professors receive millions from DOD” incorrectly stated the kind of studies awarded and title of the professors leading the studies. They are pharmacology professors conducting studies in pharmacology. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

October 7, 2010

Due to a source error, the story, “Eve Carson Scholars carry on leader’s legacy” incorrectly stated when application for the scholarship will be online. It will go up Oct. 14. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

October 6, 2010

Due to an editing error, the story, “UNC greek system searches for new leadership” misstated the name of the university where Jenny Levering is going to take her new position. It is Miami University in Ohio. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

October 5, 2010

Due to a source error, the article, “Fewer athlete exceptions let in at UNC,” misstated the average high school GPA and SAT scores of incoming football players during the 2008-09 school year. The numbers were 2.9 and 999, respectively.

Due to an editing error, the story “Asian American Parent Advisory Council to educate parents on Asian students’ emotional health, stress” mistakenly implied that parental and other societal pressures are causes of depression. They are not causes, but potential triggers of depression.The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

October 4, 2010

Due to a reporting error, the story “Butch Davis will keep job according to UNC officials,” misstated the entity responsible for academic investigation of football players. The Honor system and the Undergraduate Student Attorney General staff will investigate. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

September 29, 2010

Due to an editing error in the letter to the editor, “Honor your ‘sheroes’ at Hispanic heritage event,” the host organization’s name was incorrectly spelled. It is Latinas Promoviendo Comunidad/Lambda Pi Chi Sorority, Inc.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

September 28, 2010

Due to a reporting error, the brief “Today is the last day to register UNC student voters” incorrectly stated the final day of voter registration. Students can register to vote until Oct. 8.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

September 27, 2010

Due to a reporting error, the story, “Budget cuts limit ability to recruit top students” inaccurately stated that this year’s freshman class had a lower median SAT score. The middle 50 percent score dropped slightly, with the lowest middle percentile score falling from 1210 to 1200. The average overall score increased by one point to 1304.

Due to a reporting error, the story, “Chapel Hill establishments are new venues for laughs” misspelled Kildare’s marketing and special events specialist West Bailey’s name.
The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

September 23, 2010

The graphic linked in the story, “Connecting the dots: NCAA investigation reveals associations,” incorrectly stated the minimum sanction for academic dishonesty. The usual sanction is a semester’s suspension, but the minimum sanction includes a failing grade in the course and probation for a semester, among other possible sanctions. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

September 22, 2010

Due to a reporting error, the story, “Company Carolina reorganizes” incorrectly stated that the group is rewriting its constitution. The group is rewriting its mission statement. A graphic accompanying the story incorrectly stated that Company Carolina was inactive from 2003-08. The group mounted several productions during this time.

Due to a reporting error, the story, “Agreement could help spur Mebane Growth,” gives the incorrect name for the group the Orange County Board of Commissioners met with. It was the Mebane City Council. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

September 9, 2010

Due to a reporting error, the story,“Grants create green jobs at UNC” incorrectly stated by which academic year internships will be created. They will be created by the end of the 2012 academic year. The story also incorrectly stated the number of interns hired in the spring. Ten interns were hired. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

September 7, 2010

Due to an error, The Daily Tar Heel misidentified UNC assistant coach Troy Douglas as John Blake in a photo previously attached to the story, “Prominent coach and recruiter John Blake steps down at UNC.” The Daily Tar Heel apologizes for the error.

September 2, 2010

Due to a reporting error, “Student fee increases fund new services,” incorrectly stated the use of the technology fee. The University will provide Microsoft Windows and Office programs to all students. Also, Student Congress does not approve fee hikes. The Board of Governors for the UNC system approves them. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

September 1, 2010
Clarification
Due to a reporting error,“Back from war, housekeeping manager faces new challenge” unclearly portrays an unnamed housekeeper’s stance toward the Wage-Hour Policy. She clarified Tuesday she is in support of parts of the policy but not the part that prohibits employees from sitting down without notifying supervisors in advance. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

August 31, 2010

Due to an editing error in the Letter to the Editor, “Community invited to vigil in honor of Katrina,” Alex Loizias’ role in Extended Disaster Relief was mischaracterized. She is the chairwoman. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

August 30, 2010

Due to a reporting error, “Thomas Ross to lead UNC system,” incorrectly stated the date Thomas Ross took to the podium. It was Thursday. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

August 25, 2010
Clarification

Due to a reporting error, the info box paired with the story, “Former Duke CRs chairman files another suit,” gives an unclear title for the position Justin Robinette held in the N.C Federation of College Republicans.
He was elected co-chairman. The Daily Tar Heel apologizes for any confusion.

July 6, 2010

Due to reporting errors, an earlier version “Daddy day care” incorrectly stated the last name of Tina Prevatte. The story has been changed to reflect this correction. The Daily Tar Heel apologizes for this error.

April 23, 2010

Due to a reporting error, “ASG to elect certain 2010-11 officers at weekend meeting” incorrectly stated that UNC student Dakota Williams was chief financial officer of the Association of Student Governments. He stepped down from that position in December. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Due to an editing error, “UNC students plan to protest Tancredo’s second visit” incorrectly stated that the charges were dropped against senior Haley Koch following last year’s protest at Tom Tancredo’s speech. The charges were dismissed.The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

April 22, 2010

Due to a reporting error, “Orgasms demystified” incorrectly described how the session broke into smaller groups. The audience was divided among males, females and those who preferred not to divide by gender. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

April 21, 2010

Due to an editing error, “N.C. State newspaper selects new editor-in-chief” incorrectly attributed the following quote to Russell Witham: “I do not think anyone is ever really ready. You need to have a lot of experience. I think she can be ready, but she has a bit of a longer way to go.” The statement was spoken by former Editor-in-Chief Ty Johnson. Also, due to an editing error, the story also stated that Saja Hindi’s group made recommendations to the paper’s advisory board. The group made recommendations to the school’s student media board after new editor Amanda Wilkins was selected. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

April 14, 2010

Due to a reporting error, “Duke’s LDOC celebration now exclusively for Blue Devils” incorrectly stated the year Kanye West performed at Duke. It was 2004. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

April 13, 2010

Due to an reporting error in the column, “Right to focus on underage drinking?”, the instances of underage binge drinking were incorrectly stated. There are roughly 1.5 billion instances of binge drinking a year in the U.S. involving those 18 and older. Most of those involve people age 26 and older. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

April 12, 2010

Due to a reporting error, “Swimmers grapple with pool closures,” incorrectly stated Sara Rafalson’s year. She is a junior. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Due to a reporting error, “Pollen plagues UNC campus” incorrectly stated that sophomore Dakota Williams was a junior.

Due to a reporting error, “Leading researcher Pisano leaving job to continue cracking ‘glass ceiling’” misattributed the following quote: “I feel terribly mortal in comparison to all she has done. You look at Etta Pisano and you think, ‘Did she get more than 24 hours in a day?’” It was spoken by Barbara Rimer, dean of the Gillings School of Global Public Health. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

April 8, 2010

Due to a reporting error, “Man exonerated from death row speaks out,” incorrectly stated that the state will reimburse Edward Chapman for his 15 years in prison. He must be granted a proclamation of innocence by the governor to receive the reparations funds.The Daily Tar Heel apologizes for the error.

April 7, 2010

Due to a reporting error, “Medlin preps for 2010-11 issues” incorrectly stated the date of Student Body President Hogan Medlin’s inauguration, which was Tuesday, April 6th.

Due to a reporting error, “Dream Walkers make trek to bring immigration reform into spotlight” misquoted Ron Bilbao, chairman of the Coalition for College Access at UNC. Bilbao said, “Four students walking to D.C. is not the point. It’s the 2.4 million students that live in the shadows.“The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

April 6, 2010

Due to an editing error, “Chick-fil-A, IFC team up for race” incorrectly stated the location of the Chick-fil-A Challenge. The race will begin at 8 a.m. at 313 E. Franklin St.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

April 5, 2010

Due to reporting and editing errors, “Census specialist urges N.C. immigrants to send in form” incorrectly stated that Thursday was the due date for returning U.S. Census forms. Although April 1 is designated Census Day, the forms will be accepted through mid-April.

Due to reporting errors, “Karen Parker discusses UNC experience” incorrectly stated that Karen Parker was inducted into the Order of the Grail-Valkyries. She was inducted into the Order of the Valkyries, a women-only honorary society that later merged with Order of the Grail. The story also stated that Parker moved to North Carolina after leaving the L.A. Times. She moved to Salt Lake City before moving to North Carolina.
The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

March 31, 2010

Due to a reporting error, “Student business owners juggle school, running companies” incorrectly named the store that Evan Smith co-owns in a photo caption and several times in the article. It is called The Bead Store.

Due to reporting errors, “Many N.C. teen workers in violation of state labor laws” incorrectly stated that Janet Abboud Dal Santo was the co-author of the study. She is the lead author. It also incorrectly stated that the conclusion of the study was that almost half of teenaged employees in North Carolina are working illegally. This was a finding of the study, but it was not the final conclusion. The story also misquoted Dal Santo, who said she hoped the data would be used to educate employers, teens and parents.

Due to an editing error, “Senior Ashton Miller remembered as inspiration” and an accompanying photo caption incorrectly described the event. Friends were placing notes with words they would like to say at that moment to senior Ashton Miller, who died Sunday from cancer. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Due to an reporting error in, “QuickHits for March 30, 2010” the board incorrectly stated that RNC Chairman Michael Steele attended an erotic nightclub while traveling in California. Steele was not present at the nightclub. It was an employee of the committee. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

March 29, 2010

Due to a reporting error, “Carrboro software company makes App Store top 10 list” incorrectly spelled Ed Holzwarth’s name. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 26, 2010

Due to reporting errors, the box in, “UNC students bouncing back after house ?re” incorrectly stated the date of the benefit concert to raise money for the students whose home burned down several weeks ago. The concert is April 3, not Saturday. The story also incorrectly states Sheina Taub’s year. She is a sophomore.

Due to editing errors,“Morgan Writer-in-Residence shares inspiration” incorrectly stated when author Edward P. Jones was born. He was born in Washington, D.C. in 1950. The Daily Tar Heel apologizes for the error.
The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

March 25, 2010

Due to a reporting error, “SBP Medlin makes executive officer picks” incorrectly stated Ian Lee’s past student government experience. He is co-chairman of the capital projects special project.

Due to a reporting error,“Neophytes join argonauts in Order of the Golden Fleece” incorrectly stated the number of new members that The Order of the Golden Fleece tapped. It was 29. The story also incorrectly stated the number of members already inducted into the Order. Before adding this year’s 29 new members, the order had inducted 1,871 members.The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Clarification:
“Franklin St. hookah bar finally fined” stated that Hookah Bliss is the only hookah bar in the state that is operating as it did before the indoor smoking ban went into effect.
It is the only hookah bar serving both shisha and alcohol that is operating as it did before.

March 24, 2010

Due to a reporting error, “Crew members return for reunion,” incorrectly stated the team’s purpose in establishing an endowment. The goal is to pay coaches’ salaries from the interest on the endowment.

Due to a reporting error, “Greek Week to promote positive image,” incorrectly named the Mr. and Miss Greek Competition.

Due to an editing error, the column, “Let University Career Services be your guide,” incorrectly named Ray Angle, director of University Career Services.

The clarification for the March 23 story,“Candidates on health care,” incorrectly stated that President Barack Obama can sign the health insurance reform bill passed by the Senate on Sunday. The House of Representatives passed the bill on Sunday. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

March 23, 2010

Due to an editing error, “Colleges closer to policy change,” misquoted William Gheen, president of Americans for Legal Immigration PAC. He said, “This is part of a broader national agenda to incorporate illegal immigrants into American society.”

Due to an editing error in the editorial, “Rogers Road still suffers,” the editorial board incorrectly stated that more than a quarter of the wells were malfunctioning. A quarter of the septic tanks were malfunctioning. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Clarification:
The story, “Health care bill headed to Obama’s desk,” was unclear about the next steps for the health care bills. President Barack Obama can sign the bill passed by the Senate on Sunday, but the reconciliation bill still must be passed by the Senate before going to him.

March 19, 2010

Due to an editing error, “Charlotte’s Bullard makes honest folk” incorrectly stated the date of the concert. It is at 9:30 p.m. Saturday. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 18, 2010

Due to a reporting error, “Protesters hold South Building sit-in” incorrectly stated sophomore Laurel Ashton’s class. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Clarification:
The story, “Candidates on health care,” included a breakdown of four U.S. Senate candidates’ positions on health care reform. The breakdown did not include the positions for seven other candidates who have filed in the race but are not considered major contenders.

March 16, 2010

Due to a reporting error, “A new plan for your food,” incorrectly named the Gillings School of Global Public Health. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 4, 2010

Due to a reporting error, “London Philharmonic to visit Chapel Hill,” incorrectly stated that the orchestra would stop in Newport, Va. It will stop in Newport News, Va. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 3, 2010

Due to a reporting error,“Students demonstrate against tuition hikes,” misstated former Chancellor James Moeser’s salary for the 2009-10 school year. He earns $390,835. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 2, 2010

Due to a reporting error, “Lewis Black’s brand of comedy impresses,” failed to include UNC student Emily Satterfield, one of the winners of the student stand up competition. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

March 1, 2010

Due to a reporting error, a previous version of the story, “UNC’s new registration system to go live March 3,” incorrectly stated that graduate student Keith Lee attended UNC as an undergraduate. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 26, 2010

Due to a reporting error, “Diversions: Local Brew Guide,” incorrectly stated that Red Oak beer is only available on tap. It is also sold in select stores. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 25, 2010

Clarifications:
A graphic with the story, “Tweet for tuna: IFC uses internet to seek donations” made it seem that the Inter-Faith Council for Social Service does not use the extra food donations it receives. The IFC also distributes these “extra” donations.

Wednesday’s front-page story, “Imitation marijuana popular with college students, but lawmakers arn’t sure” identifed former UNC student William Munsee as a seller of imitation marijuana. He is William Munsee Jr.

Feb. 22, 2010

Tuesday’s pg. 3 story, “N.C. Cancer Hospital hosts bone marrow registry drive” incorrectly stated which organization was co-hosting the bone marrow drive with several student organizations. It is the Lineberger Comprehensive Cancer Center. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Clarification:
Tuesday’s pg. 3 campus brief, “Holgate files second elections complaint,” made it seem that Information Technology Services created the online voting system.
The system was purchased by student government and is overseen by ITS.

Feb. 19, 2010

Due to an editing error in “QuickHits for Feb. 18, 2010,” the board incorrectly stated that Student Body President Jasmin Jones has one month left in office. She has two months left. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 18, 2010

Due to a reporting error,“Intersection safety to be improved,” incorrectly stated when Chapel Hill conducted a survey detailing the most dangerous intersections. The study was done in 2004.

Due to an editing error in Wednesday’s editorial “They’ve got you covered,” the board incorrectly described Pearce & Pearce as a health care provider. It is a health insurance provider. The board also incorrectly stated that all UNC-system students will be required to have health care. They will be required to have health insurance.
The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Feb. 17, 2010

Due to a reporting error, the story, “N.C. taxpayers likely to see delays in refund checks,” incorrectly stated that the state sent out fewer than 300,000 individual income tax refund checks totaling about $364 million by this time last year. They actually totalled about $264 million.

Due to a reporting error, the story, “Keune’s massive SBP sign raises safety concerns,” misstated the amount that former student body president candidate Nash Keune spent on his wooden castle sign. He spent $246.51 total in the election.The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Feb. 16, 2010

Due to a reporting error, the story, “LAB! Theatre’s ‘Sunset Limited’ thrills, challenges audiences,” incorrectly identified the cast members in the performance. David Hutcheson played White, and Anthony McClenny played Black. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 12, 2010

Due to an editing error, a headline with “UNC hits rock bottom against Duke” incorrectly stated that UNC fell to last in the ACC after Wednesday’s loss to Duke. UNC is 11th in the ACC, and N.C. State is last.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Clarification:
Thursday’s front-page story, “Election mistakes threaten vote results,” stated that Information Technology Services experienced communication problems. Those problems were between databases, not staff members.

Feb. 11, 2010

Due to a reporting error, the brief “Director of Sierra Club’s coal campaign to visit campus today,” incorrectly stated that the visit was Tuesday. The event was Wednesday.

Due to a reporting error, Wednesday’s pg. 6 story, “All three referendums pass,” was incorrect. Although Board of Elections Chairman Pete Gillooly stated Tuesday that all three passed, the $6 student organizations fee increase did not pass.

Due to a reporting error, “Deane, Tyler tapped to lead senior class,” incorrectly stated that the senior class officers help select the class gift. Seniors actually can donate to any part of the University as part of the senior campaign. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Feb. 10, 2010

Due to an editing error, the voter guide did not include Elizabeth Cooper or McKay Roozen, candidates for Student Congress, District 1 (North Campus). They are certified candidates in today’s election.

The pages also incorrectly stated two of student body president candidate Shruti Shah’s goals. Shah wants to make student government leaders more visible and accessible, as well as do a better job of gauging student opinion by using Carolina Virtual Voice and the newly created Student Life Team as avenues for gathering student feedback.

The pages also incorrectly stated one of student body president candidate Nash Keune’s goals. Keune wants to build a dome over every campus road called the Roy Dome. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Feb. 9, 2010

Due to an editing error, an incorrect photo ran with the story, “Ffriend overcomes doubles loss vs. Elon.” The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 8, 2010

Due to a reporting error, a photo caption with, “Chapel Hill nonprofits apply for limited town funds,” incorrectly stated when Barbara Lang teaches yoga with the Department on Aging. The class is taught Mondays and Wednesdays. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 4, 2010

Due to a reporting error, “Campus briefs for Feb. 3 2010”, the brief “Students will vote on three fee increases on Feb. 9 ballot,” incorrectly stated that the student activities fee is up for a vote. It is the student organizations fee.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Feb. 3, 2010

Due to an editing error, an earlier version of the timeline graphic in “Historic Graham house set to be demolished” misspelled the name of Kemp Battle. The Daily Tar Heel apologizes for this error.

Feb. 1, 2010

Due to a reporting error, “A life lived from reel to reel,” incorrectly named the Greensboro theater where Stuart Hoyle landed his first projectionist job. It was the Janus Theater. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Due to a reporting error, “Shah aims to reform cabinet,” incorrectly referred to senior Rinchen Lama as a man. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Jan. 28, 2010

Due to a reporting error, “PlayMakers’ ‘All My Sons’ links World War II and today” listed an incorrect date for the post-performance discussion with Jules Odendahl-James as Sunday, Jan. 31. The actual discussion will be held Feb. 7. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Due to a reporting error, “Ideas abound, goals differ,” incorrectly described the narwhal, an aquatic animal mentioned in candidate Nash Keune’s platform. The adult narwhal weighs 3,500 pounds on average. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Jan. 27, 2010

Due to a reporting error, “Police actions violated the Constitution, judge rules,” incorrectly stated that the charges were dismissed for defendants in an underage drinking bust at The Warehouse apartments. The students were found not guilty. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Jam. 25, 2010

Due to an editing error, an info box with “Di-Phi endorses Medlin,” misstated the room number of The Daily Tar Heel forum. It will be 6 p.m. Feb. 3 in Student Union, Room 3411. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Jan. 22, 2010

Due to a reporting error, “Tar Heels Frightful ACC play worsens,” incorrectly quoted Roy Williams as saying he planned to have the UNC men’s basketball team watch movies and hang out together Friday night as a way of getting out of the team’s three-game slump. Williams was actually referring to the tactics he used in a similar situation while he was head coach at Kansas.The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Due to a reporting error, “Communications studies group funded,” incorrectly stated that Student Congress representative Lee Storrow voted in favor of appropriating student fee money to the Communication Studies Graduate Student Association and ScreenArts. He actually voted against funding the groups.
The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Jan. 21, 2010

Due to reporting errors, “SafeWalk program expanding with bikes,” misstated the number of students involved with the program. There are 25 total.The story also misstates safety committee co-chairwoman Ashley Klein’s position on expanding the program. She said she wants to keep it “small and successful” in the immediate future but eventually grow it. Also, the article incorrectly states that SafeWalkers are not permitted to cross Franklin Street. They are permitted to do so when accompanying students to Greek housing.

Due to a reporting error, “Changes ahead for the GRE,” misquoted Mark McNutt, spokesman for the Educational Testing Service. McNutt actually said, “This is the largest revision of the test ever. It was time to do it.” The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Jan. 20, 2010

Due to a reporting error, “Chapel Hill area experiences flurry of fundraising efforts,” listed an incorrect Web address for Hope for Haiti, an organization for which Paulette Bekolo is raising money.The correct site is Hope for Haiti Ministries at hfhm.org.The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Jan. 14, 2010

Due to a reporting error, “New lights more efficient” misstated the amount PlayMakers Repertory Company received for replacement lights. They were awarded $67,500. The story also incorrectly states that it is the first project the Renewable Energy Special Projects committee has funded since it expanded to include smaller projects. It is the second project. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Jan. 13, 2010

Due to a reporting error, the flowchart with “Elections leader holds power” misstated the number of signatures a student body president candidate needs to appear on the ballot. Each candidate needs 1,000 unique signatures. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Dec. 9, 2009

Due to a reporting error, “New Youth for Western Civilization president aims to bring more conservatism, positive publicity to the group,” incorrectly stated Daryl Ann Dunigan’s role with UNC College Republicans. She was executive vice chairwoman in 2008-09.

Due to a reporting error, “Families anxious to move into new homes,” incorrectly stated that Romona Morrow will pay a rental fee for her Habitat for Humanity house. The $425 monthly payment is a mortgage payment, insurance and dues. The article also misquotes Susan Levy, executive director of Habitat for Humanity, who said that individuals must contribute 320 hours of “sweat equity” on their homes, not community work.

Due to a reporting error, “New mayor, council step in,” incorrectly stated that none of the 10 Town Council applicants have served before. Applicants Joe Capowski and Lee Pavao are former council members.

Due to a reporting error, “Aldermen side with Rogers Road,” incorrectly stated that county commissioners were considering a second site off Millhouse Road for a waste transfer station. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Dec. 8, 2009

Due to a reporting error, “Hey, don’t ticket me” misspelled Rick Conifer’s name. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Dec. 3, 2009

Due to an editing error, “Celestial singing” incorrectly stated that the piece “Musicians Wrestle Everywhere” would be performed at Wednesday’s concert. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Dec. 1, 2009

Due to a reporting error, “When’s the next bus?” incorrectly identified the committee that has provided $8,020 for the bus tracking equipment. The student safety and security committee within student government provided the money.

Due to a reporting error, “STV adds to semester lineup,” incorrectly stated the channel that airs STV locally. It appears on cable channel 4. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Nov. 20, 2009

Due to a reporting error, “Bridge input essential” incorrectly stated the projected costs of the proposed pedestrian bridge over South Road. It is estimated to cost $9 million.

Due to a reporting error, the board incorrectly suggested that these funds be diverted to an academic-oriented program. Because of the source of the money, it must be used for physical improvement.

Due to an editing error, the board incorrectly stated that the Board of Trustees has approved plans to construct the bridge. Only the site proposal has been approved. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Nov. 19, 2009

Due to a reporting error, “Chapel Hill to be lit for the holidays” incorrectly stated the price of the lights for the tree lighting ceremony. The lights cost $1,800.

Due to an editing error, “AC/DC box-set a mixed bag of goodies and duds” incorrectly stated that Backtracks is a two-CD, three-DVD set. The version reviewed by Diversions contains two CDs and one DVD. The Daily Tar Heel apologizes for these errors.

Nov. 18, 2009

Due to a reporting error, “Out-of-state students feel pinch” misstated the percentage tuition increase being proposed for nonresident graduate students. It is 3.7 percent.

Due to a reporting error, “Taxpayers first to be protected,” misquoted Chancellor Holden Thorp, who actually said the Board of Trustees was likely to support his tuition increase recommendation.

Due to a reporting error, “Students now more vocal about tuition,” neglected to mention a third student on the tuition and fee advisory task force, Graduate and Professional Student Federation President Keith Lee. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Nov. 17, 2009

Due to a reporting error, “Students now more vocal about tuition” incorrectly stated that there were two students on the UNC-CH Tuition Task Force, the Student Body President and the Student Body Vice-President. There are actually three students, as the GPSF President, Keith Lee is also on the task force. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Nov. 16, 2009

Due to an editing error, “Solo series focuses on sexuality, race,” incorrectly described the performance “Hard as Diamonds.” The piece features five people acting as one personality. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Nov. 13, 2009

Due to a reporting error, “Solo series focuses on sexuality, race” incorrectly states that this show is one person acting out five personalities. It is a five-person show. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Nov. 11, 2009

Due to a reporting error, “College graduates head to unlikely U.S. cities” misstated that that the headquarters of the N.C. Healthcare System was located in Charlotte, N.C. There is no headquarters.

Due to an editing error, “Dance Marathon recruits,” misattributed a statement to Kate Gillam, media representative for Dance Marathon. Gillam did not say that organizers did not expect all 1,800 people who signed up last year to participate.

Nov. 6, 2009

Due to a reporting error, “Parents told of assault first” misstated who decided not to send text messages to students after the stabbing on Sunday morning. The emergency warning committee made this decision, as non-siren scenario policy dictates.

Due to a reporting error, “Top 10 Sets for Troika ’09” incorrectly states the number of national tours that Chapel Hill band I Was Totally Destroying It has been on. It has been on two. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Nov. 5, 2009

Due to a reporting error, “Fabolous’ contract reveals details about his demands” misstated the time of the Anoop Desai concert. It begins at 7 p.m. Sunday.

Due to a reporting error, “Public colleges ranked higher” misstated the role of Capstrat. The business assists with UNC’s marketing, while staff on campus handle the University’s public relations.

Due to reporting errors, “UNC system planning more pharmacy schools” incorrectly stated that Campbell and Wingate universities have doctorate degrees in pharmacy. Both offer “doctor of pharmacy” degrees. The story also misquoted David Etchison, who said that tuition could pay for the satellite campus, not that it should cover costs. The story also stated that the pharmacy schools are set for rural areas, but UNC-Greensboro’s school is planned for Greensboro. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.

Nov. 3, 2009

Due to a reporting error, “Student stabbed following festivities” incorrectly stated the location of the men’s crew house where Stephen James Howard was arrested for assault. Police arrested him at 127 Mallette Street. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Oct. 30, 2009

Due to a reporting error, “East 54 development to open within the month” incorrectly stated that Eileen Nixon moved her salon. The salon is under new management. The Daily Tar Heel apologizes for the error.

Oct. 27, 2009

Due to a reporting error, “Spanish classes to move online” misstated which Spanish classes will be moving to the online-only format. Spanish 101 is the only one currently slated to move online-only. The Daily Tar Heel apologizes for the errors.


RSS = RSS feed